Nami Island en uiteraard Feyenoord - Reisverslag uit Gapyeong, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu Nami Island en uiteraard Feyenoord - Reisverslag uit Gapyeong, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu

Nami Island en uiteraard Feyenoord

Door: Emiel & Maria

Blijf op de hoogte en volg Emiel & Maria

24 April 2023 | Zuid-Korea, Gapyeong

Dag 7

Deze dag stond in teken van een bezoek aan Nami Island. Een onafhankelijk eiland dat in diverse Koreaanse dramaseries te zien is. Om van het vasteland op het eiland te geraken zijn er meerdere mogelijkheden: 1. met de ferry, wat de meeste van de toeristen kiezen, 2: met een speedboot, waarmee je uiteraard speed-snel aan de overkant bent en speed-snel door je centjes heen bent, 3: met een van de langste tokkel-lijn van Korea. Met een gigantische snelheid vlieg je naar de overkant.

Wij namen de ferry en deze werd volgestouwd met jong/oud en veel honden, want Koreanen houden van honden (vooral poedels met allerlei pakjes en strikjes).

Het eiland is schitterend. Tuinen, parken, lanen, bloemen en planten, kinderattracties en nog veel meer om allemaal op te noemen.

Maria en ik hebben ontzettend mooie foto's kunnen nemen, omdat we al vroeg op het eiland aankwamen. Later op de dag stroomde het eiland vol met 2 afgeladen Ferries die om de 10 minuten op en neer varen.

Om 12:00 uur hebben we een vroege lunch genuttigd. 2 heerlijke menu's kregen wij voorgeschoteld na onze bestelling. Zie foto's. Inktvis met Tteokbokki voor Maria en voor mij spicy chicken met heerlijke patatjes en salade.

Naast de eerdere opsomming was er ook veel mooie kunst op het eiland te zien. Zelfs van een Nederlander die in de prijzen is gevallen tussen veel mooie tekeningen die als groot boek ten toon gesteld werden. Zo ook een grote tentoonstelling van, van klei gemaakte figuren. Echt zo mooi om te zien en alles door 1 kunstenaar gemaakt. Deze is zeer gefascineerd door grote borsten en moeder met kind. In Nederland zou er waarschijnlijk een leeftijdsgrens aan verbonden worden. In Korea mag jong en oud dit gewoon bezoeken en waarom ook niet!

Rond 15:00 uur zijn we weer op een afgeladen volle ferry gestapt om nog een bakkie koffie te nemen. Koreanen en koffie zijn synoniemen. Ongelooflijk hoeveel koffie dat deze drinken.

We zijn toen op ons gemakje weer naar het huisje gereden, weer heerlijk gegeten en ik heb het badje toen vol laten lopen. Na even geweekt te hebben, begon PSV-AJAX die glansrijk door Eindhoven gewonnen werd. Als Feyenoorders is dat natuurlijk feest. Om 23:45 Koreaanse tijd begon ons cluppie tegen Utrecht. Ook deze werd gemakkelijk met 3-1 gewonnen. De Coolsingel komt nu wel heeeeel dichtbij.

Morgen zullen we weer naar Seoul terugreizen om Bukasan in 2 dagen te gaan bezoeken. Dit is een van de grote natuurparken met zeer hoge bergen. Gelukkig ligt onze nieuwe slaapplaats hier zeer dichtbij.

Tot de nieuwe update.

• 24 April 2023 - 18:11

Adri En Frans :

Wat een prachtige foto's en wat een.mooi verhaal alweer.

En dan zijn er nog 2 weken te gaan in jullie avontuur.

• 24 April 2023 - 18:11

Adri En Frans :

Emiel & Maria

Welkom bij ons reisdagboek! Een reis met twee emoties: 1. De terugkeer van mijn lieve vrouw Maria in haar geboorteland, waar smaken, geuren en (onbegrijpbare) taal in 1 woord genieten zal betekenen. 2. De ontdekking van een schitterend land, met mensen die zich kenmerken in behulpzaamheid, structuur en mobiel Met dit dagboek nemen wij jullie mee op onze reis. Verhalen, foto's en alle ins- en outs. Veel leesplezier! Maria en Emiel

Actief sinds 25 Juli 2022