Mega kinderpark, Biertjes tappen en drones - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu Mega kinderpark, Biertjes tappen en drones - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu

Mega kinderpark, Biertjes tappen en drones

Door: Emiel & Maria

Blijf op de hoogte en volg Emiel & Maria

02 Mei 2023 | Zuid-Korea, Seoel

Dag 14 was wederom een warme en zonnige dag. Een mega groot, gratis kinderpark stond in de ochtend op het programma. Als extra informatie; het krijgen en samen opvoeden van kinderen wordt door de Koreaanse overheid zeer gestimuleerd. Alles draait hier om kinderen of honden, wanneer je geen kinderen hebt. Ook deze zitten in karretjes of worden gedragen met alle pakjes aan.

Dit kinderpark is gigantisch groot met fonteinen op muziek, dierentuin, botanische tuin, uiteraard een speeltuin met zandbak en alles tot in de puntjes verzorgd en schoon!

Het meeste wat opvalt is dat alle kinderen, van welke leeftijd ook, zich uitermate kunnen gedragen en hun rommel opruimen. Heerlijk om te zien dat het toch echt wel kan!

Na een lunch bij restaurant de Gouden Bogen (ook Mackie genaamd) begon de wandeling naar de Brouwerij Amazing Brewery. Deze werd online erg goed omschreven en voor een mooi biertje lopen we wel een eindje. Na zo'n klein uurtje gelopen te hebben arriveerde we bij de brouwerij. Een mooie lokatie waar men zowel buiten als binnen plaats kunnen nemen. We namen buiten in de zon plaats en kregen binnen een rood polsbandje. Op een mooi houten schap stonden tal van formaat bierglazen. De kleinste glaasjes waren om diverse bieren te testen. Puur of dit qua smaak bij jou zou passen.

Met jouw glas liep je naar de wand met zo'n 15 verschillen taphandvatten en de omschrijving van het bier dat eruit zou komen. Na de keuze houd je het polsbandje boven het taphandvat, bliep bliep en tappen maar. IPA's, weizen, Italiaans pils, koffie stout enz, enz.

Na enkele kleine glaasjes geprobeerd te hebben, werd onze eigen favoriet bekend. Voor mij was de weizen en het Italiaans pilsje een groter glas waardig. Maria ging ook voor het Italiaanse pilsje.

Tja! En van bier krijg je trek. Gelukkig hadden ze ook een menuzuil waarop diverse lekkernijen te bestellen waren. Patatten met heerlijke kruiden en Parmezaanse kaas erop plus een overheerlijke pizza uit de steenoven. Dit alles met een lekker muziekje, buiten in de zon. Wat wil een mens nog meer? Juist! Nog een biertje! Tappen maar!!

Ook binnen zag de brouwerij er zeer gezellig uit en zat het ook aardig vol! Wat was het gezellig en fijn in het zonnetje!

Om 20:00 uur zou er een korte show met 500 drones zijn. Meemaken, bijzijn!

Vanaf de brouwerij zijn we wederom gaan lopen. Het weer liet het toe en zo zie je veel meer van de lokale bevolking.

Volgens de beschrijving op het internet was de verzamelplek op een groot gras c.q. picknickplek langs de Han rivier, wat de grootse rivier in Korea is. Eenmaal gearriveerd werd duidelijk dat meer Koreanen dat bericht tot zich hadden laten komen. Beetje drukkies is hier gewoon stervensdruk, maar alles zonder gemor of agressie! Een rij van zo'n 30 meter voor de lokale supermarkt? O.k. we sluiten gewoon aan en wachten wel! Heerlijk zo'n mentaliteit!

Afijn het is 19:55 en wij lopen alvast naar het pas naar het water met onze camera's. Vol verwachting zit iedereen klaar. 20:00 uur...dronetijd! uuhhhhhh niks!

Totdat er zo'n 200 Koreanen ineens, op zijn snollebollekes "Naar Rechts" gaan. Daar waren de drones dus uiteindelijk de lucht in gegaan. Ook dit gaat dan zonder duwen en trekken!

We hebben de show goed kunnen zien om samen met de Koreanen " Naar Rechts" te gaan!

Bij ieder nieuw figuur dat gecreëerd werd klonk Oooohhhhhhh door alle Koreanen. Het standaard geluid als er iets moois plaatsvindt. Hihi!

Na de korte droneshow is het tijd om naar de metro te gaan. Samen met alle aanwezige Koreanen worden rijen gevormd en de politie coördineert heel relaxed de aanloop naar beide metro ingangen.

Ter info: een metro in Korea is zo'n 300 meter lang. U leest het goed! Per metro 300 meter aan wagons. De hoeveelheid mensen waren dus met 2 keer knipperen op weg naar hun bestemming!

Wat een heerlijk dag met ruim 13 km lopen in de benen.

Morgen is het Koninklijk paleisdag!

• 02 Mei 2023 - 18:57

Caroline:

Wat een mooie foto's van de Drone Show!

Veel plezier in het Koninklijk Paleis.

Emiel & Maria

Welkom bij ons reisdagboek! Een reis met twee emoties: 1. De terugkeer van mijn lieve vrouw Maria in haar geboorteland, waar smaken, geuren en (onbegrijpbare) taal in 1 woord genieten zal betekenen. 2. De ontdekking van een schitterend land, met mensen die zich kenmerken in behulpzaamheid, structuur en mobiel Met dit dagboek nemen wij jullie mee op onze reis. Verhalen, foto's en alle ins- en outs. Veel leesplezier! Maria en Emiel

Actief sinds 25 Juli 2022