Changdeokgung paleis met sectret garde BBQ - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu Changdeokgung paleis met sectret garde BBQ - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu

Changdeokgung paleis met sectret garde BBQ

Door: Emiel & Maria

Blijf op de hoogte en volg Emiel & Maria

02 Mei 2023 | Zuid-Korea, Seoel

Dag 15 staat in het teken van een van 5 grootste koninklijke paleizen uit de Joseon Dynasty. Dit paleis stamt uit 1392 en is als enige van alle paleizen werelderfgoed van Unesco . Het Changdeokgung paleis is een zeer groot complex dat ontzettend mooie onderhouden, karakteristieke koninklijke onderkomens vertegenwoordigd. Het Koninklijk gezin had 3000 man aan personeel in dienst. Uiteraard moesten deze alle een onderkomen hebben.

Naast al dit moois staan er een aantal bomen die dezelfde leeftijd hebben als de het paleis. Sommige bomen zijn nagenoeg hol, maar leven nog tot op de dag van vandaag!

Dit gigantische oppervlak aan deze koninklijke paleizen en onderkomens kenmerkt zich tevens door een secret garden. Hier kwamen de koning en zijn familie tot rust. De secret garden is 60% van het totale oppervlak. De secret garden is een walhalla voor iedere hovenier. Wat een geweldige wandeling langs pagodes, schitterende planten, bomen en bloemen, vijvers en doorkijkjes.

Door de info van een gids komen we erachter dat dit hele complex als back up is gebouwd. Het grooste paleis, dat zich op enkele km afstand van dit paleis zich bevindt, was de vaste woonlocatie van de koning uit die tijd. Wanneer er daar brand of andere natuurlijke rampen zouden uitbreken, dan had de koning altijd een nieuw onderkomen. Tja! Je ben koning of niet! Ik zou het wel weten. Dit koninkrijk heeft zijn secret garden! Dat wil toch iedereen?

Na ruim 3 uur alles bekeken te hebben was het tijd om te dineren. Om deze mooie dag af te sluiten zou het Koreaans BBQ-en worden. In de wijk waar wij in augustus ons hotel hebben gehad, vonden we een fijn restaurant met een heerlijke variatie aan vleessoorten, soepen, Koreaanse pannenkoeken en uiteraard een lekker biertje plus soju! Deze wijk kenmerkt zich ook door tientallen eetstalletjes in de straten. Dit is een lokatie waar honderden Koreanen en toeristen zich te goed doen aan al het lekkers! Druk dus! Wij kozen nu voor de iets mindere drukte in het restaurant.

Heerlijk gegeten! Met de realisatie dat dit de laatste BBQ in Korea zal zijn. Sniffffff snifffffff

Morgen gaan we naar het Korean memorial, wat een eerbetoon zal zijn aan de gevallen soldaten in de Koreaanse oorlog.Noord- en Zuid Korea hebben in 1953 een staakt het vuren afgekondigd. Dit memorial zal hier uitvoerig bij stilstaan. Een stuk geschiedenis waar iedere Koreaan niet omheen zal kunnen. Zowel in Noord- als Zuid Korea.

Tot Morgen!

• 02 Mei 2023 - 23:02

Adri En Frans :

Prachtige foto's en mooi verhaal .

Geniet van jullie laatste dag.

Emiel & Maria

Welkom bij ons reisdagboek! Een reis met twee emoties: 1. De terugkeer van mijn lieve vrouw Maria in haar geboorteland, waar smaken, geuren en (onbegrijpbare) taal in 1 woord genieten zal betekenen. 2. De ontdekking van een schitterend land, met mensen die zich kenmerken in behulpzaamheid, structuur en mobiel Met dit dagboek nemen wij jullie mee op onze reis. Verhalen, foto's en alle ins- en outs. Veel leesplezier! Maria en Emiel

Actief sinds 25 Juli 2022