The war memorial of Korea koffers pakken - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu The war memorial of Korea koffers pakken - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu

The war memorial of Korea koffers pakken

Door: Emiel & Maria

Blijf op de hoogte en volg Emiel & Maria

03 Mei 2023 | Zuid-Korea, Seoel

Laatste dag 16. Ja aan al het moois komt een einde. Vandaag hebben we het war memorial of Korea bezocht. Je moet toch luchtig afsluiten!

Een gigantisch museum dat, zowel binnen als buiten, de bezoeker meeneemt in de historie van Korea op het gebied van strijd en oorlog. Uiteraard staat de Koreaanse oorlog centraal, maar de 3 verdiepingen staan stil bij alle veldslagen, tenues, foto's, filmpjes en tal van gevonden attributen. De tijd gaat terug naar ver voor christus tot de Vietnam oorlog. Wanneer we van alles foto's hadden gemaakt dan hadden jullie een slideshow van 3 dagen.

Het museums volledig gratis en vele schooljongeren kregen een uitgebreide rondleiding.

Buiten is een arsenaal aan vliegtuigen, tanks, helikopters, raketten en artilleriewapens en een schip aanwezig. Alles is van dichtbij te bekijken en alles is nog in de nopjes verzorgd qua lak en info op borden. Het schip is toegankelijk en alle kogelgaten zijn gemarkeerd met een rode vlek. Dit schip geeft goed weer hoe het er destijds aan toegegaan is. Veel, heel veel rode vlekken.

Ik moet bekennen dat de beeldwerken van zowel militairen uit Zuid- als Noord Korea ons het meest geraakt hebben. Zo gedetailleerd dat je de angst- en strijdkracht letterlijk kon aflezen. Zo ook twee broers uit Noord- en Zuid Korea als de een officier en de ander militair. Deze staan bovenop een halfronde betonnen koepel en omhelzen elkaar tijdens de hevige oorlog. De scheur in het midden staat voor de "nog steeds" verdeeldheid tussen Noord - en Zuid . Binnenin deze halfronde koppelen zijn 2 mozaïeken zijn opgesteld die de geestdrang van het Koreaanse volk weergeeft gedurende deze oorlog de 22 landen die meegevochten hebben in de Koreaanse oorlog.

In een lange laan zijn alle gevallen soldaten benoemd op marmeren muren. Ook Nederlandse militairen worden geëerd.

We hebben in totaal 3 uur rondgelopen in- en buiten het museum. Dit was een mooie dag die ons zal bijblijven qua indruk! Schitterend!

De laatste reis met de metro bracht ons weer terug in het hotel. Samen hebben we de koffers weer ingepakt en aangezien de taxibus morgenvroeg om 7:00 uur voor de hoteldeur zal staan is het vroeg bedtijd.

Ook voor jullie is dit dus het laatste verhaal uit een schitterend land vol nieuwe ontdekkingen, heerlijk eten, zoektochten naar lokaties en af en toe een zoektocht naar Maria in winkels vol wart haar en kleine oogjes! Ik heb haar gelukkig altijd weer gevonden!

Ik hoop dat jullie allemaal mee genoten hebben van onze reis!

Op naar het volgende avontuur!

Groeten,

Maria en Emiel

• 03 Mei 2023 - 14:57

Yvonne Bijl :

Dank voor alle mooie reisverhalen en foto's! Heel mooi allemaal. Wensen wij jullie een goede reis toe en ehhhhh vergeet je cameratas niet mee te nemen hi hi..... Jan en Yvonne sm

• 03 Mei 2023 - 16:17

Judith :

Ja mooi mee te reizen. Xxx

• 03 Mei 2023 - 16:17

Judith :

• 03 Mei 2023 - 20:48

Caroline:

Dank voor de mooie foto's en verslagen!

Goede reis en tot snel!

Groetjes Caroline

• 03 Mei 2023 - 20:48

Caroline:

• 04 Mei 2023 - 05:50

Tommy:

Wat een mooie verhalen en leuk om zo mee te mogen kijken naar de mooie reis die jullie gemaakt hebben ,nu snel terug naar rotterdam om het kampioenschap te gaan vieren ,goede reis en we zien elkaar weer snel in de kuip !!!

Emiel & Maria

Welkom bij ons reisdagboek! Een reis met twee emoties: 1. De terugkeer van mijn lieve vrouw Maria in haar geboorteland, waar smaken, geuren en (onbegrijpbare) taal in 1 woord genieten zal betekenen. 2. De ontdekking van een schitterend land, met mensen die zich kenmerken in behulpzaamheid, structuur en mobiel Met dit dagboek nemen wij jullie mee op onze reis. Verhalen, foto's en alle ins- en outs. Veel leesplezier! Maria en Emiel

Actief sinds 25 Juli 2022