2 dagen klimmen en klauteren in Bukhasan - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu 2 dagen klimmen en klauteren in Bukhasan - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu

2 dagen klimmen en klauteren in Bukhasan

Door: Emiel & Maria

Blijf op de hoogte en volg Emiel & Maria

26 April 2023 | Zuid-Korea, Seoel

Dag 9 10

Ja! Jullie zien het goed. 2 dagen in 1 verslag.

Bukhasan nationaal park en hoge, erg hoge bergen is het kenmerk van dit grote uitgestrekte landschap. Dit nationaal park wordt dagelijks bezocht door wandelaars, ervaren klimmers en toeristen zoals wij.

Dinsdag was het hier een mindere dag met regen. Toch weerhield het ons niet om te gaan klimmen en klauteren. Steile paden die enkel bestaan uit stenen en deze zijn aardig gladjes door de regen.

Een mooi pad, maar helaas niet het juiste pad naar de bergtoppen die wij zo graag wilden zien.

Wel kruiste een schitterende vos ons pad en dat maakt de steile wandeling toch weer uniek.

In het uitgestrekte park zijn tal van tempels te zien. Zo ook wij kwamen er een op onze route tegen. Schitterend aangelegd en de rust die er heerst is heerlijk! In een zeer grote rots was een Boeddha in uitgehakt, echt kunstig hoe dit vervaardigd was.

De tocht over steile paden vol grote stenen die het pad, gedurende 4 uur, is geweest eiste grote inspanning van kuiten, been en bilspieren. Om over de knietjes maar niet te praten.

Morgen zal het weer, weer heerlijk zijn en gaan wij de hoogste berg van dit landschap beklimmen. De berg heet Baegundae en dat betekende 8,5km steil omhoog met pieken van 30% qua steilheid.

Hoe zwaar het soms ook was, wij zouden de top halen, kost wat kost! Met voldoende water in onze thermoflessen en onze goede bergschoenen aan is dit ook gelukt. Een schitterend uitzicht over alle bergtoppen en mega steden in de verte was de beloning. Uiteraard wapperde de Zuid-Koreaanse vlag op de top waar de hoogte op een grote steen gegraveerd was. 836 m hoogte gaf ons de realisatie dat we dat toch maar mooi gedaan hadden.

Heerlijk van het uitzicht genoten, tal van foto's genomen en na tevens de wind zonnestralen geabsorbeerd te hebben moesten we er toch weer aan geloven. De weg naar beneden.

De kuiten hebben het dan extra zwaar gezien het tegenhouden van het lichaamsgewicht en de zwaartekracht die ook in Korea aanwezig is.

Een heerlijke dag die beloond werd met Koreaanse KFC. Heerlijk na zo'n intensieve dag.

Nu ik dit zit te typen kan ik wel een aardige rollator gebruike, want alle spiertjes zijn 100% klaar voor vandaag.

Morgen gaan we de auto terugbrengen en inchecken bij een hotel in Seoul. De aankomende dagen zullen we deze stad wederom gaan ontdekken. Onze OV-kaarten zijn opgeladen en het openbaar vervoer is in deze miljoenenstad perfect geregeld. Heerlijke restaurantjes, musea, monumenten, winkel(tje)s en nog veel meer. Uiteraard worden jullie daarvan op de hoogte gehouden!

Jullie allemaal alvast een fijne, oranje koningsdag.

• 26 April 2023 - 15:01

Harald:

heb een mooie tijd daar. Leuk om alle verslagen te lezen!

Harald

• 26 April 2023 - 15:57

Natalie :

Klinkt geweldig! En wat een tocht naar boven zeg![e-1f631] geniet van Seoul!

• 26 April 2023 - 19:01

Caroline:

Wow!! Wat een gave foto's! En wat een uitzichten!!

Geniet ervan :)

• 26 April 2023 - 19:02

Adri En Frans :

Wat een mooie foto's en wat mooi is het daar.

Geniet van al het moois in Seoul!

Emiel & Maria

Welkom bij ons reisdagboek! Een reis met twee emoties: 1. De terugkeer van mijn lieve vrouw Maria in haar geboorteland, waar smaken, geuren en (onbegrijpbare) taal in 1 woord genieten zal betekenen. 2. De ontdekking van een schitterend land, met mensen die zich kenmerken in behulpzaamheid, structuur en mobiel Met dit dagboek nemen wij jullie mee op onze reis. Verhalen, foto's en alle ins- en outs. Veel leesplezier! Maria en Emiel

Actief sinds 25 Juli 2022