Dag 3 en Dag 4 Reizen, reizen, Sokcho en Feyenoord - Reisverslag uit Sogcho, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu Dag 3 en Dag 4 Reizen, reizen, Sokcho en Feyenoord - Reisverslag uit Sogcho, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu

Dag 3 en Dag 4 Reizen, reizen, Sokcho en Feyenoord

Door: Emiel & Maria

Blijf op de hoogte en volg Emiel & Maria

22 April 2023 | Zuid-Korea, Sogcho

Na enige dagen stilte qua reisverslagen, nu een complete update!

Het laatste verslag eindigde met de gevonden fotorugzak! Dag 3 stond in het teken om onze hereniging te realiseren. Ik heb de avond tevoren, met handen en voeten, 2 Koreaanse OV kaarten gekocht. 1 daarvan zou ik de volgende dag gaan gebruiken om van het hotel naar Incheon airport te reizen. Je zou denken "da's toch zo gedaan?". In Nederland, jazeker! In Korea heb je iets meer tijd nodig qua afstanden. In de mail stond de etenstijd van de lost and found tussen 12:00-13:00 uur aangegeven. De heenreis verliep toch iets trager dan ik had ingepland en intussen gaf mijn klokje 11:45 aan. Als een hond met hondsdolheid ben ik rennend door vertrekhal 2 gegaan om 12:02 uur bij de lokatie aan te komen. Deur dicht, maaaaaar de 2 personen van de lost and found zagen mij nog net. De uur ging open en na legitimatie was de hereniging een feit. Ik had mijn fototas terug.

Flesje water gekocht en meteen terug naar het de metro om terug te keren naar het hotel, waar Maria zat te wachten. Ieder berichtje dat ik haar wilde sturen weigerde het universum in te gaan, oftewel geen verbindingen Wifi of sms.

Na een stilstaande metro, overstap op een andere, kwam ik 6 uur later aan in het hotel. pffffffff

Even uitpuffen, slokjes water, auto inladen en op weg naar Sokcho. Dat is een autorit van ongeveer 3,5 uur richting de zee.

Deze reis kenmerkte zich door tunnels door gebergten heen en een schitterende omgeving. De langste tunnel telde 5 km door een mega gebergte. Alles met perfecte asfaltkwaliteit!

En daar was Sockho! heerlijk rustig en een schitterend appartement met gratis parkeergelegenheid in een 6 verdieping hoge, overdekte parkeerplaats.

Eenmaal geïnstalleerd in ons appartement zijn we richting de zee gegaan. Daar was een mooie route uitgezet langs de zee. Schitterend en uiteraard Zuid-Koreaans schoon!! Voor de Koreaanse oorlog behoorde dit deel van Zuid-Korea tot het Noorden.

's-Avonds 21:00 uur moest Feyenoord spelen te het Italiaanse Roma. Althans, de omschreven tijd is Nederlandse tijd. Tel daar 7 uur tijdsverschil bij op en dan weet je hoe laat wij voor het scherm zaten. Uiteraard verlenging, dus dat was een kort nachtje met helaas een mineur stemming door verlies.

De eerste vogel buiten was al wakker, maar wij toch nog even wat uurtjes slaap gepakt voordat de wekker ons weer een nieuwe dag inluidde!

Koffie graag!

• 22 April 2023 - 17:03

Danielle:

Wat een reis naar de luchthaven, maar belangrijk je hebt je tas met camera terug.

Leuk om weer wat van jullie te horen

• 22 April 2023 - 17:05

Tommy :

Fotos zien er echt super mooi uit ,wat een pech met de fototas ,maar gelukkig weer gevonden , leuk om de verslagen te lezen. ,geniet ervan .

• 26 April 2023 - 18:41

Petra Goor:

Och ik lees alles nu pas aangeziende berichten in de spam waren aangekomen.

Wat een verhaal weer, gelukkig je tas weer terug, Feyenoord helaas uitgeschakeld maar bijna KAMPIOEN!

Emiel & Maria

Welkom bij ons reisdagboek! Een reis met twee emoties: 1. De terugkeer van mijn lieve vrouw Maria in haar geboorteland, waar smaken, geuren en (onbegrijpbare) taal in 1 woord genieten zal betekenen. 2. De ontdekking van een schitterend land, met mensen die zich kenmerken in behulpzaamheid, structuur en mobiel Met dit dagboek nemen wij jullie mee op onze reis. Verhalen, foto's en alle ins- en outs. Veel leesplezier! Maria en Emiel

Actief sinds 25 Juli 2022