vetrek, houten achtbaan, nieuwe snelweg - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu vetrek, houten achtbaan, nieuwe snelweg - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu

vetrek, houten achtbaan, nieuwe snelweg

Door: Emiel & Maria

Blijf op de hoogte en volg Emiel & Maria

18 April 2023 | Zuid-Korea, Suwon

Welkom bij ons eerste bericht uit het (nog steeds) wonderschone Zuid-Korea.

Slechts 6 kleine maanden geleden reisden wij voor de eerste keer, onder andere omstandigheden (corona), naar dit mooie land.

Gisteren waren de koffers weer gepakt, tickets geboekt en onderweg naar onze ijzeren Koreaanse vogel om ons in ruim 11 uur weer terug te brengen naar deze mooie bestemming.

De tijd van vetrek had 5 kwartier vertraging. Ok, dat kan gebeuren!

Op onze 2 -zitplaats , achterin het vliegtuig, koos deze ijzeren vogel om 22:40 uur het luchtruim en onderweg waren we!

De eerste uren zijn altijd standaard. Comfortabel zitten; muziekje aan; drankje en vliegtuigvoedsel; tanden poetsen en proberen een slaapje te doen. Tot zover alles afgevinkt,

En toen kwam zoiets als TURBULENTIE. De vorm van deze is het beste als volgt omschrijfbaar:

1. Neem de houten achtbaan in de Efteling;
  2. Neem een wagentje en zet de timer van de rit op zo'n uurtje of 6;
  3. Gedurende deze rit probeer je comfortabel te slapen, eten en drinken en geen pijn in je reet te krijgen en vooral je hoofd stil te houden;
  4. Conclusie! Lukt niet!

Na 11:11 uur vliegen zou ik een applaus willen aanvragen voor de piloot! Wat een uitermate subtiele landing op dit wonderschone land.

De immigratiedienst doorlopen en op zoek naar onze gereserveerde auto. Dit verliep heerlijk soepel en een witte Hyundai Avante werd voorgereden. Voorzien van alle luxe!

Mijn eerste kilometers op de Zuid-Koreaanse snelweg werden een feit. Alle snelwegen zijn tolwegen, maar waar je echter moet betalen is nog een zoektocht (hopelijk niet dubbel achteraf).

Hotel Arte in Suwon werd na ruim een uurtje gevonden en tijd voor de verdiende rust.

Welterusten Zuid-Korea

Emiel & Maria

Welkom bij ons reisdagboek! Een reis met twee emoties: 1. De terugkeer van mijn lieve vrouw Maria in haar geboorteland, waar smaken, geuren en (onbegrijpbare) taal in 1 woord genieten zal betekenen. 2. De ontdekking van een schitterend land, met mensen die zich kenmerken in behulpzaamheid, structuur en mobiel Met dit dagboek nemen wij jullie mee op onze reis. Verhalen, foto's en alle ins- en outs. Veel leesplezier! Maria en Emiel

Actief sinds 25 Juli 2022