Taxi, 300 km/h, Busan en Gukje Market. - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu Taxi, 300 km/h, Busan en Gukje Market. - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu

Taxi, 300 km/h, Busan en Gukje Market.

Door: Emiel

Blijf op de hoogte en volg Emiel & Maria

08 Augustus 2022 | Zuid-Korea, Busan

Dag Lezers,

Vanmorgen was het weer tijd om Seoul te verlaten naar een nieuwe bestemming genaamd Busan.

Aangezien al onze bagage mee moest en deze het gewicht van een standaard zeecontainer bevat was een taxi naar Seoul Station geen overbodige luxe.

Als 2 gepakte toeristen, zwaaiende naar iedere taxi die voorbij kwam, werden wij opgemerkt door 2 verkopers van het naastgelegen kraampje.

Blijf hier maar staan! Werd ons met handen en voeten duidelijk gemaakt en zij duiken de weg op om taxi's tegen te houden.....zo lief! en jahhhh!!! het lukte!

Onze vracht in de taxi geladen en op weg naar het station. Voor diegene die de Coolsingel in Rotterdam akelig vinden om op te rijden! Seoul is dan een stad om vooral NIET in te gaan rijden. In 2 woorden: Druk Gekkenhuis!

Om 11:00 uur hebben wij treintickets geboekt voor de KTX trein naar eindbestemming Busan. Deze KTX trein rijdt 300 km/h en in 2:41 uur komen wij aan op deze bestemming.

Na 10 minuutjes lopen komen wij aan bij ons hotel. Een lekkere ruime kamer, airco uiteraard en 5G internet!

Na een lekker Cass biertje en een Soju erbij was het alweer tijd om op pad te gaan.

In de lonely planet hebben wij Gukje Market gevonden. Een markt vol met mooie kramen vol met vis, verse kimchi, het mooiste fruit en tal van leuke kraampjes vol snuisterijen.

Echt een fijne binnenmarkt met een rustige sfeer en gezellige mensen. Onze ogen vielen op een kraampje met verse dumplings! Tja daar kun je niet voorbij lopen zonder deze te proeven, dus wij nemen plaats op de plastic stoeltjes en 1 vinger naar het product is genoeg. Mijn god! wat zijn die dingen HEERLIJK!!!!! We hadden er nu 5, maar daar blijft het niet bij gedurende ons verblijf hier!

Als het aan mij ligt als ontbijt, lunch en late middag snack!

Overal staan diverse aquariums waar men zijn vis, inktvis en/of schelpdieren kan uitzoeken en deze wordt dan voor u bereidt! Verser kan niet!

Morgen staan weer diverse mooie plekken in Busan op het programma! Wij houden jullie op de hoogte!

Groetjes,

Maria en Emiel

• 08 Augustus 2022 - 16:46

Johan:

Mooi verslag, leest lekker weg op het terras van de camping!
    Mijn reisverslagen zijn kort: caravan, zwembad, terras, strand, terras, caravan & repeat

• 08 Augustus 2022 - 19:12

Yvonne:

Het ziet er allemaal weer lekker uit ( als je het lust...) en die horloges, geweldig!!!!

• 08 Augustus 2022 - 20:17

Frans En Adri:

Wat een genieters zijn jullie, maar vooral alleseters.!! Kon je al dat lekkers maar mee naar huis nemen

Emiel & Maria

Welkom bij ons reisdagboek! Een reis met twee emoties: 1. De terugkeer van mijn lieve vrouw Maria in haar geboorteland, waar smaken, geuren en (onbegrijpbare) taal in 1 woord genieten zal betekenen. 2. De ontdekking van een schitterend land, met mensen die zich kenmerken in behulpzaamheid, structuur en mobiel Met dit dagboek nemen wij jullie mee op onze reis. Verhalen, foto's en alle ins- en outs. Veel leesplezier! Maria en Emiel

Actief sinds 25 Juli 2022