Bizarre markt, shelters, oud v.s nieuw - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu Bizarre markt, shelters, oud v.s nieuw - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu

Bizarre markt, shelters, oud v.s nieuw

Door: emiel

Blijf op de hoogte en volg Emiel & Maria

06 Augustus 2022 | Zuid-Korea, Seoel

Dag Lezers,

Seoul begon met een kleine moesson in de ochtend. Bij een 30°C en 90% vochtigheid is het wederom zweten.

Ons programma start op de markt van Kwangjang. Een markt vol met stoffen, vis en vooral veeeeeel eetkraamPJES, want klein zijn ze!

Geuren, kleuren en vooral veel voorraad in alle stalletjes! Om maar niet te denken dat je het niet zou hebben voor jouw kopers!

Tal van ontzettend mooie Hanboks (traditionele gewaden) worden overal te koop aangeboden. Zo ook de aardappel/mung bean pannenkoeken worden overal rijkelijk gebakken. Uiteraard gekocht en geproefd! Heel erg lekker en voedzaam.

We nemen plaats aan een klein stalletje om ons tegoed te doen aan tal van lekkernijen. Pittige ricecakes, mandu (Koreaanse dumplings), heerlijke viscake soep en gemarineerde kippenpootjes (dus ook echt de voetjes van het kippetje). Tezamen met Cass bier en Soju was dit een heerlijk maaltje!

Als dessert hebben we een Starbucks koffietje genomen.

In de metro terug loop je tegen een muur van mobieltjes. Koreanen spannen de kroon in het aantal uren achter hun mobiel. Hele wagons lopen met hun mobiel voor hun gezicht binnen, zitten en weer naar buiten! Ook al zou je een stapeltje Wons (Koreaanse munteenheid) omhoog houden. Niemand reageert, omdat ze het gewoon niet zien! Mobiel voor president! hihi!

De ondergrondse gangen van en naar de metro's dienen als shelter (schuilplaats) wanneer er dreiging zou voorkomen. Tevens is ieder metrostation voorzien van gasmaskers, schijnwerpers en tal van brandblussers.

De gangen en metro's zijn letterlijk glanzend schoon (zie foto)

In de avond zijn we naar een oud koninklijk rijkdom geweest dat midden in de stad aangetroffen wordt. Wanneer je naar deze oudheid kijkt ontkom je niet aan de hedendaagse moderne hoogbouw. Ondanks dat, toch mooi dat het bewaard gebleven is.

Na een mooie, vol indrukken en lichtelijk klam van het zweet teruggekeerd op onze kamer, kijken we terug op een geslaagde dag in de stad vol mogelijkheden! Seoul je blijft ons verbazen!

Groetjes,

Maria en Emiel

• 06 Augustus 2022 - 20:56

Natalie :

Zo leuk om te lezen!
    En dan nog niets te zeggen over de prachtige foto's!

• 06 Augustus 2022 - 23:13

Yvonne:

Wat een heerlijke chaos op de markt!

• 08 Augustus 2022 - 14:38

Petra:

Super leuk om jullie te volgen! Heel gaaf!

Emiel & Maria

Welkom bij ons reisdagboek! Een reis met twee emoties: 1. De terugkeer van mijn lieve vrouw Maria in haar geboorteland, waar smaken, geuren en (onbegrijpbare) taal in 1 woord genieten zal betekenen. 2. De ontdekking van een schitterend land, met mensen die zich kenmerken in behulpzaamheid, structuur en mobiel Met dit dagboek nemen wij jullie mee op onze reis. Verhalen, foto's en alle ins- en outs. Veel leesplezier! Maria en Emiel

Actief sinds 25 Juli 2022