Verjaardag, Waterval is open, Starbucks van Grimm - Reisverslag uit Jeju, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu Verjaardag, Waterval is open, Starbucks van Grimm - Reisverslag uit Jeju, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu

Verjaardag, Waterval is open, Starbucks van Grimm

Door: Emiel

Blijf op de hoogte en volg Emiel & Maria

05 Augustus 2022 | Zuid-Korea, Jeju

Dag lezers,

Het bijhouden van ons dagboek heeft even wat tijd gekost. Bij deze dus een update van de laatste 4 dagen.

2 augustus: De 50e verjaardag van mijn zus! Middels de hedendaagse techniek hebben Maria en ik mijn zus gebeld m.b.v. facetime. Erg leuk om haar face to face te feliciteren.

Later nogmaals even gebeld om mijn ouders en oma Brutus te zien en te spreken.

Nu de zon zich gelukkig weer laat zien, zijn we met de bus naar de eerder gesloten waterval gegaan en hij was nu gelukkig wel open.

Bij deze watervallen is tevens een hele mooie, hoge brug aanwezig. Hoe ze deze brug hebben kunnen bouwen is ons een raadsel, maar hij leidde ons naar een mooie tempel. Na deze tempel zijn we naar een hele aparte Starbucks gegaan. Deze is volledig geïntegreerd in een sprookjesachtige sfeer die gebaseerd is op enkele sprookjes van Grimm.

In de namiddag steeg de temperatuur naar de 30°C met een vochtigheidsgraad van zo'n 80%. Dat betekend 1 ding.....zweten!!

De regio bij de watervallen staat bekend om het "Black Pig" vlees dat op de tafel-bbq gebakken wordt. U begrijpt het al! Wij zijn dit gaan proberen! Tezamen met een heerlijk lokaal bier! Een heerlijke afsluiting op het eiland Jeju, want de volgende dag vliegen we weer terug naar Seoul om daar onze verkenningstocht door te zetten.

3 augustus: Na het laatste ontbijt genuttigd te hebben zijn we met 2 bustochten op het vliegveld belandt. Na een vlucht van net 60 minuten raken de wielen van ons vliegtuig weer de grond van het Seoul Gimpo vliegveld. Seoul here we come!

• 05 Augustus 2022 - 17:30

Adri En Frans :

Wat een leuk verhaal en mooie foto's.
    Wij genieten er van.
    Maria je past precies in het plaatje.

Emiel & Maria

Welkom bij ons reisdagboek! Een reis met twee emoties: 1. De terugkeer van mijn lieve vrouw Maria in haar geboorteland, waar smaken, geuren en (onbegrijpbare) taal in 1 woord genieten zal betekenen. 2. De ontdekking van een schitterend land, met mensen die zich kenmerken in behulpzaamheid, structuur en mobiel Met dit dagboek nemen wij jullie mee op onze reis. Verhalen, foto's en alle ins- en outs. Veel leesplezier! Maria en Emiel

Actief sinds 25 Juli 2022