Busan Air Cruise en stranddag - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu Busan Air Cruise en stranddag - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu

Busan Air Cruise en stranddag

Door: Emiel

Blijf op de hoogte en volg Emiel & Maria

11 Augustus 2022 | Zuid-Korea, Busan

Dag Lezers,

Vandaag zijn wij naar het strand gegaan dat ooit als eerste publiekelijk toegankelijk werd. Naast dit feit is er nog een attractie die een geschiedenis heeft. Dit zijn gondels die over de zee hun weg vinden naar de overkant. Midden de jaren 60 was deze gondelbaan al actief en toen zagen de gondels er compleet anders uit. In 2017 is de huidige versie compleet vernieuwd en Busan Air Cruise benaamd. Nieuwe kabels, nieuwe gondels en behoord nu tot de veiligste van de wereld, dus zorgeloos in het gondeltje stappen.

Ondanks de lange rij die er heerst is het geen probleem om met zijn tweeën in de gondel te stappen en daar gaan we!

Een geweldige ervaring om hoog boven de zee te hangen en alle grote schepen van bovenaf te zien.

Eenmaal aan de overkant te zijn aangekomen moeten we uitstappen. Uiteraard zijn daar eettentjes en een grote draak waaraan ijzeren kaartjes hangen met wensen en boodschappen van bezoekers uit diverse windstreken.

Wij hebben ook een kaartje gekocht en onze boodschap erop geschreven plus deze uiteraard aan de draak gehangen. (zie foto's)

Na een lekker biertje gedeeld te hebben met een lekkere versnapering zijn we terug naar de gondels gegaan om onze retour trip in te zetten. Wederom met zijn tweetjes in onze privé gondel.

Het strand werd onze relaxplek voor de rest van de dag. Heerlijk met de voetjes in het zand op stoeltjes onder een parasol! Ik had fanatiek mijn zwembroek al aan om het warme water in te duiken. Mijn voeten haalden mij uit de droom van het warme water. Brrrrrr! niks warm! Mijn voeten zijn dus als enige in het water geweest. Deze jongen haat koud water!

Wat opviel was dat nagenoeg alle helden, die wel in het water waren en gingen, een lange zwembroek en T-shirt aanhadden. Ook de dames!

We hebben heerlijk gezeten en gekeken hoe het strandleven zich daar voltrok.

Na een heerlijke relaxte dag zijn we met de race-bus weer richting hotel gegaan.

Het was weer mooi!

groetjes,

Maria en Emiel

• 11 Augustus 2022 - 15:33

Adri En Frans:

Wat een mooie foto's weer en leuk verhaal. Prachtig uitzicht vanaf de gondel. Mooi hoor.
    Goeie reis terug naar Seoul.

Emiel & Maria

Welkom bij ons reisdagboek! Een reis met twee emoties: 1. De terugkeer van mijn lieve vrouw Maria in haar geboorteland, waar smaken, geuren en (onbegrijpbare) taal in 1 woord genieten zal betekenen. 2. De ontdekking van een schitterend land, met mensen die zich kenmerken in behulpzaamheid, structuur en mobiel Met dit dagboek nemen wij jullie mee op onze reis. Verhalen, foto's en alle ins- en outs. Veel leesplezier! Maria en Emiel

Actief sinds 25 Juli 2022