Moessonstrijders, fotografie vissie - Reisverslag uit Jeju, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu Moessonstrijders, fotografie vissie - Reisverslag uit Jeju, Zuid-Korea van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu

Moessonstrijders, fotografie vissie

Blijf op de hoogte en volg Emiel & Maria

01 Augustus 2022 | Zuid-Korea, Jeju

Dag lezers!

Zoals de titel al aangaf......nog steeds houdt de moesson ons nat. In Nederland zou dit allang code ROOD zijn. Hier klappen ze hun parapluutje uit en banen op slippers of Crocs zich door de hevige neerslag.

Dat kunnen wij ook! Was onze heldhaftige intensie! Dus poncho aan en lopen naar de zee, uhuhhh. Nog niet halverwege liep ik te soppen in mijn schoenen, want Meijer trekt no way crocs aan. Mijn vrouw was verstandiger....wel crocs aan! Echter waren onze Action poncho's niet bestendig tegen Koreaanse code rood.

Ach we hebben het geprobeerd en je kent het wel.....je stapt zeiknat binnen en het wordt droog.

Ik heb mijn camera meteen gepakt en ben teruggegaan om de eerder opgemerkte mooie (drijfnatte) plekken te gaan fotograferen.

Bij terugkomst stond een heerlijke Koreaanse soep, Cass biertje en uiteraard droge kleren klaar. Daar wordt je weer mens van!

In de avond stond het (reeds eerder vermelde) visrestaurant op het programma en man...wat was dat een heerlijke belevenis.

Wij hebben het menu gekozen waar de meest lekkere vissoort, gamba's, pulpo en abelone schelpdieren in zaten. Maar niet te spreken over alle bijgerechten die je erbij krijgt!!!!!! ik zou zeggen: Zie foto!

Heerlijk voldaan zijn we door de regen naar onze kamer gegaan! Het was een natte, mooie en heerlijke dag.

Groetjes,

Emiel en Maria

Emiel & Maria

Welkom bij ons reisdagboek! Een reis met twee emoties: 1. De terugkeer van mijn lieve vrouw Maria in haar geboorteland, waar smaken, geuren en (onbegrijpbare) taal in 1 woord genieten zal betekenen. 2. De ontdekking van een schitterend land, met mensen die zich kenmerken in behulpzaamheid, structuur en mobiel Met dit dagboek nemen wij jullie mee op onze reis. Verhalen, foto's en alle ins- en outs. Veel leesplezier! Maria en Emiel

Actief sinds 25 Juli 2022