Dag 1: Schiphol, Heathrow en Seoul - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu Dag 1: Schiphol, Heathrow en Seoul - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Emiel & Maria Meijer-Bruineman - WaarBenJij.nu

Dag 1: Schiphol, Heathrow en Seoul

Door: Emiel

Blijf op de hoogte en volg Emiel & Maria

28 Juli 2022 | Nederland, Rotterdam

Mei 2022: De reis Zuid Korea en corona! Geen goede combinatie! Helaas moest deze reis geannuleerd worden. Makkelijker gezegd dan gedaan, wanneer je bij Cheapticket.nl geboekt hebt. Geen cent van dit bedrijf teruggekregen, maar gelukkig wel een goede annuleringsverzekering afgesloten bij de Europeesche. Deze erkende de annulering en stortte nagenoeg alle kosten terug.

27 juli 2022: De nieuwe datum om de reeds geplande reis te gaan ondernemen.

De aanloop naar deze datum gaf al veel vreugde van planning, boeking van vluchten en de app van Schiphol in de gaten houden. De reden hiervan hoeft niet verder omschreven te worden.......

Na een verplichte PCR test, die gelukkig bij beiden negatief resulteerde, werd het groene licht gegeven om definitief in het vliegtuig te stappen.

Op dinsdag was de tijd aangebroken om ons kind Brutus naar mijn ouders te brengen. Makkelijker gezegd dan gedaan (traantjes). Hij kan echter geen beter logeeradres krijgen.

Woensdag morgen: deur op slot en bepakt met koffers, rugzakken en een goed gevoel op weg naar Schiphol.

Binnen 1 uur waren wij door de douane heen. Heel fijn om te merken dat heel veel horrorverhalen op het nieuws uiteindelijk reuze meevallen.

Via Heathrow Londen met KLM naar gate 4 om met Korean-Air de lange tocht van ruim 12 uur naar Zuid Korea af te leggen. En jawel, deze hele tijd met mondkapje!

Iedereen die eenzelfde afstand in een vliegtuig heeft gezeten weet, hoe moet je zitten, slapen en wat doe je tegen die zere reet :)?

Eenmaal geland op het Koreaanse vliegveld Seoul Incheon, waar de warme föhn temperatuur je al tegemoet komt, loopt eenieder naar de bagageband om zijn/haar koffer op te wachten. Wij dus ook!

Nadat iedereen zijn/haar bagage had gevonden op de band, stonden jut en jul nog te wachten. GEEN KOFFERS! Door een Koreaanse vrouw van het Bagage claim loket werd ons medegedeeld dat onze koffers nog op Heathrow Londen stonden. Mmmmm,grrrr! Formulieren werk afgerond en jawel!! Nog een PCR test op het vliegveld.

Via het uitgebreide metro-netwerk naar ons eerste hotel. Een fijne kamer met een iets te hard bed, maar ja! We zijn in Zuid Korea!!

Na een korte kleding shop bij H[e-38]M (tja geen koffers) zijn we gaan Koreaans BBQ-en in minder dan in 1 woord "Heerlijk".

Voldaan, moe en na een douche sloten onze oogjes, met de airco aan!

• 29 Juli 2022 - 14:47

Johan :

aaahhh…..Airline food

• 29 Juli 2022 - 17:08

Adri En Frans :

Wat een avontuur
    Nou Brutus heeft het hier naar zijn zin hoor en hij wenst jullie net als wij een hele fijne vakantie en hopen dat de koffers snel boven water komen.
    Liefs van ons en een lik van jullie kind

Emiel & Maria

Welkom bij ons reisdagboek! Een reis met twee emoties: 1. De terugkeer van mijn lieve vrouw Maria in haar geboorteland, waar smaken, geuren en (onbegrijpbare) taal in 1 woord genieten zal betekenen. 2. De ontdekking van een schitterend land, met mensen die zich kenmerken in behulpzaamheid, structuur en mobiel Met dit dagboek nemen wij jullie mee op onze reis. Verhalen, foto's en alle ins- en outs. Veel leesplezier! Maria en Emiel

Actief sinds 25 Juli 2022